Judokamp 2020 wordt "virtueel Judokamp 2020"

08/08/2020 - 15/08/2020

Corona-update

Beste kampgangers en ouders,

Covid-19 heeft op verschillende momenten dit jaar onze levens door elkaar geschud. Ook onze geliefde judoclub heeft al flink geleden onder de kracht van het virus. We hebben heel wat leuke clubactiviteiten moeten annuleren en onze judotrainingen hebben we nog niet kunnen hervatten.

Door de huidige coronasituatie voelen wij ons genoodzaakt om onze verantwoordelijkheid te nemen in kader van ieders gezondheid en het judokamp te annuleren. Contactsporten zijn bovendien weer verboden en een week zonder onze favoriete sport is geen echt judokamp.

De begeleiding is niet te troosten want 20 Jaar kamp moest speciaal worden, nog specialer en beter dan al onze vorige edities samen en we waren er klaar voor. Alle maatregelen om het kamp in een veilige omgeving te laten doorgaan waren genomen en de bussen ontsmettingsmiddel stonden gereed. We voelen echter dat de beslissing om er een spetterend judokamp van te maken niet meer in onze handen ligt.

Zaterdag 1 augustus om 11 uur organiseerden we een Zoomvergadering met alle deelnemers en ouders om onze beslissing verder te kaderen en vragen te beantwoorden. Moesten jullie nog vragen hebben, aarzel dan zeker niet om deze te stellen via mail of via het contactformulier, die zoals jullie zien in een nieuw jasje steekt.

We staan waza-ari achter maar we vechten terug en hopen, door allemaal samen onze verantwoordelijkheid op te nemen, te winnen met een stevige ippon. Enkel zo kunnen wij met Judoclub Boechout maar ook met de hele bevolking uiteindelijk de trofee krijgen voor “mooiste ippon”. De begeleiding is al volop plannen aan het smeden die in de komende maanden misschien wel haalbaar worden, maar dit hangt allemaal af van dat hardnekkige virus dat we samen klein moeten krijgen.

Maar we blijven niet bij de pakken zitten!! Ook vanuit ons kot kunnen wij, als plezantste judoclub, ons amuseren! En dat gaan we doen ! Want... Je kan vanaf nu lid worden van de Facebookgroep "Virtueel judokamp 2020". Dit is niet enkel voor de leden die normaal gezien mee gingen op kamp, maar voor *iedereen* die lid is van Judoclub Boechout!

Gedurende de kampweek zullen er uitdagingen verschijnen, waarmee iedereen punten kan verzamelen. We gaan ook allerlei toffe activiteiten voorzien via Zoom, waaraan iedereen (na inschrijving via de website) kan meedoen.

Met vriendelijke groeten,
het kampbestuur en het bestuur van Judoclub Boechout

PS de datum van het volgende kamp staat wel al vast:
zaterdag 7 tot zaterdag 14 augustus 2021

Zaterdag 1 augustus update via zoomvergadering