1967 Het ontstaan

Het ontstaan van de club situeert zich in het jaar 1967.
In dat jaar werd de club opgericht binnen de personeelskring van Lustrerie Massive.
Er werd getraind in een ruimte van de fabriek te Mortsel.

1970 - 1980 De Jeugd

Een zestig enthousiastelingen gingen onder leiding van Paul Huybrechts aan de slag in de clublokalen van Massive.
De club verhuisde van Mortsel naar Wommelgem.

In 1976 verhuisde de club voor een tweede maal en trokken ze naar een lokaal van de Broeders Salesianen in een zijstraatje van de Jansenlei (de huidige Van Raemdonckstraat).

Er werd gestart met een eerste jeugdafdeling.

1980 - 1990 Grote bloei

Paul Huybrechts zorgde onder zijn leiding voor een bloeiende vooruitgang van de club.
De locatie werd te klein en dus zat er voor de club niets anders op dan te verhuizen.
De club verhuisde in 1986 naar de School met de Bijbel (de huidige WigWam).

Van hier gingen we naar de Voco. Hier kende de club een grote tegenslag. De dojo kwam onder water te staan, en de matten werden onbruikbaar.
Na twee seizoenen verhuisde de club nog maar eens, en ditmaal naar de turnzaal van de vrije Basisschool van Vremde.

1990 - 2000 Weinig leden

Inmiddels had Tony Dirven samen met zijn vrouw Linda Roderiguez de trainingen al overgenomen, want Paul Huybrechts ging toen op judopensioen.

Gerard Blaaubeen en Carolus Roderiguez namen de trainingen van de allerkleinsten voor hun rekening.

Door al deze verhuizingen kende de club een aantal zwarte jaren, met een absoluut dieptepunt in 1992.
Toen waren er nog maar amper veertig judoka’s.
De besten, ongeveer tien zwarte banden waren tussen de veertig en de vijftig jaar, opvolgers waren er niet meer.

In die periode werd ook vooral het accent gelegd op het recreatieve.
Doch werden er een aantal medailles gehaald op de provinciale Kampioenschappen.
Bert Hoedemakers behaalde goud, Wouter Ceulemans en Stijn Symens zilver en Nelly Govers brons
Het was tien jaar geleden dat Boechout toen nog vertegenwoordiging had op het provinciale Kampioenschap.

In 1998 behaalde Bert Hoedemakers zijn eerste Dan. Dit was een nieuwe mijlpaal in de club aangezien het meer dan tien jaar geleden was dat er in de club nog een eerste Dan rondliep bij de leden.

Sedert 1 september 1999 hebben we dan onze dojo in de audiovisuele ruimte van de Jan Frans Willemsschool te Boechout.

2000 - 2010 De judokampen

In het jaar 2000 verlaat Tony Dirven, technisch directeur en voorzitter, de club.
Rudy van Suetendael neemt de taak als hoofdtrainer van de club op zich en Leo Van Avermaet wordt aangetrokken als technisch directeur van de club.

In 2001 startten we ook met onze succesvolle judokampen tijdens de zomervakantie. Franse judoka’s kwamen naar hier en wij gingen in 2002 naar Frankrijk. In 2005 kwam Gella Vandecaveye training geven op ons judokamp.
Onze club begon te groeien. Nog éénmaal dienden we te verhuizen naar de Wigwam, omdat onze dojo een tijdje werd ingericht als kleuterklasje. Gelukkig konden we vlug terug naar de Jan Frans Willemsschool.

In 2002 behaalt Els Augustinus een topsportstatuut. Zij werd dat jaar derde op het Vlaams Kampioenschap in de categorie dames beloften -63 kg. Door kwetsures kon ze niet deelnemen aan het Belgisch Kampioenschap. In 2003 behaalde ze eerste Dan.

De club kent een gestage groei, niet enkel in leden maar ook in gordels. De eerste nieuwe lichting zwarte gordels ziet het licht in 2006.

In 2004 werd Bert Hoedemakers gepromoveerd tot hoofdtrainer van de club.

De eerste tweede Dan van judoclub Boechout is een feit. In april 2007 behaalt Bert Hoedemakers deze graad.
Vanaf 2008 wordt hij bijgestaan door Els Augustinus (ook net tweede Dan gehaald) en een aantal enthousiaste assistenten.

2010 - 2023 Het heden

Reeds enige jaren neemt de club ook deel aan de interclub van de VJF. Een nauwe samenwerking met JC Bonheide is hiervan het gevolg.
In 2010 haalden we hier een schitterende derde plaats in vierde afdeling.

Ook individueel kennen we successen.
Voor het eerst sinds lang hebben we een deelnemer op het Belgische kampioenschap 2012. Shari Stroeckx behaalde een welverdiende bronzen medaille.

De nauwe samenwerking met JC Bonheide zorgt er mede voor dat er sinds 2012 ook een damesploeg meedoet aan de Interclub. In het jaar 2015 bereikten zij de eerste klasse.

in 2013 verhuist Bert Hoedemakers voor professionele redenen naar Spanje. Els Augustinus neemt zijn plaats in als hoofdtrainer.

In de lente van 2015 wordt er vastgesteld dat het kleutergebouw van de Jan Frans Willemsschool niet langer leefbaar is omwille van stabiliteitsproblemen. De club moet noodgedwongen het seizoen afmaken in de sporthal van de school, zodat de oorspronkelijke dojo kan omgetoverd worden tot tijdelijke kleuterklasjes. Het seizoen 2015-2016 wordt aangevat in de School met de Bijbel, de zaal waar we reeds in de jaren '80 en 2000 enkele keren onderdak hebben gekregen. De hele club kijkt reikhalzend uit naar de verhuis naar een nieuwe dojo in het nieuwe sportcomplex op de terreinen van Bulka.

Vanaf het sportseizoen 2016-2017 beschikt de club over een nieuwe dojo in het gloednieuwe sportpark Sneppenbos. Dankzij de nieuwe faciliteiten kan de club een doorstart maken en kent het een grote groei in ledenaantal.

In 2020 worden we geconfronteerd met het coronavirus, waardoor we lange tijd geen contactsporten mogen uitoefenen. Voor het eerst in twintig jaar kan het judokamp niet fysiek doorgaan. Als alternatief wordt er een digitaal judokamp georganiseerd.
In februari 2021 werden we verkozen tot "Creatiefste sportclub van de gemeente Boechout"! Dit omwille van talloze initiatieven die we ondernamen om tijdens de Coronalockdown om onze leden toch te doen sporten met onder andere virutele uitdagingen en contactloze outdoor trainingen,