Paul Augustinus

Een persoon die al jaren één van de funderingen van onze club is. Een persoon die in één adem met de club genoemd wordt. Een persoon die zichzelf nooit in de spotlights zet, maar dit des te meer verdient.

We spreken hierbij over Paul Augustinus.

De familie van Paul kwam in onze club terecht op de moment dat Els en Johan besloten om judo te gaan doen. Het was Nicole die als eerste de stap zette om in het bestuur van de club te gaan. Op het eerste kamp, in 2000, kwam Paul voor een eerste keer in beeld. Wegens een laattijdige afzegging kwam de organisatie van het kamp in gevaar. Daar toonde Paul direct zijn onuitputbare inzet. Hij sprong direct in de bres en wist samen met de begeleiding het kamp in goede banen te leiden. Het was het startschot voor een kamp dat ondertussen al meer dan 20 jaar mag plaatsvinden!

Het jaar daarop besloot Paul zich definitief te zetelen in het bestuur en nam direct de functie van secretaris op, met Nicole als voorzitter aan zijn zijde.

Deze functie heeft hij jarenlang met verve volbracht. Kampen, activiteiten zoals quizzen, bbq, daguitstappen, enz,… hij was altijd en overal paraat.

Hij weet ook als geen ander wat de belangrijkste taken zijn en wist ons meer dan eens uit de nood te helpen.

Ook mogen we één van je belangrijkste taak niet vergeten. Een taak die niet altijd iedereen aandurfde maar jij altijd op jou neemt. We hebben het natuurlijk over het geruststellen en kalmeren van Nicole wanneer er zaken niet liepen zoals verwacht of als de rest van het bestuur maar weer eens te luchtig omgingen met zaken waarvoor zij op het puntje van haar stoel zat. Nicole zou zonder jou al vele jaren ouder zijn geweest.

Zoals eerder gezegd, Paul is de man die zich eerder op de achtergrond houdt. Elke activiteit of na kampen werden wij of Nicole aangesproken over wat een goed werk er geleverd was en hoe fijn het was geweest. En op die momenten kon jij alleen maar over de andere leden van het bestuur of begeleiding opscheppen bij ouders. Maar dit alles was maar mogelijk door het vele werk dat voor, tijdens en na die activiteiten werd uitgevoerd door jou. Alles werd piekfijn voor ons klaargemaakt, voorzien en klaargezet. Het was maar een woord en je sprong recht of in je auto om het ons makkelijker te maken.

Een drijvende kracht die iedereen rechthield. Een basis waar iedereen op kan steunen.

Na een inzet van meer dan twee decennia besloot jij in 2021 dat het tijd werd om de kans te geven aan de jeugd om zich in te zetten in het bestuur. Je zette een stap opzij als secretaris en bestuurslid. Voor u jarenlange inzet willen wij jou bedanken.

Bedankt Paul voor de liters citroenwater op kamp.

Bedankt voor de vele lekkernijen op het kamp, voor de jongste en vooral voor de ouderen.

Bedankt voor het jarenlange vervoeren en opslaan van al die materialen die eindeloos in jou kelder gestopt werden.

Bedankt om Nicole een paar jaar extra van haar leven te geven.

Bedankt dat we altijd bij jou terecht konden voor een praatje of om ons hart te luchten.

Bedankt dat je ons als vrienden onder de armen nam.

Paul, namens het bestuur, alle leden, oud leden, ouders, sympathisanten en iedereen die ooit u van u inzet heeft mogen genieten, bedankt, bedankt, bedankt!