Fernand Peeters

Fernand was een rasechte Boechoutenaar en jarenlang trainer geweest bij Judoclub Boechout.

Geboren in 1923 in Boechout in de Van Colenstraat, bijna letterlijk onder de kerktoren, en dan zijn hele leven in Boechout gewoond. 42 jaar lang werkte hij bij Gevaert in Mortsel, waar hij elke dag te voet ging van Boechout naar Mortsel. Op zijn vijftigste had Fernand ondanks al die inspanningen nog overschot aan energie, en hij is hij judo beginnen doen. Al snel kreeg Fernand de ambitie om trainer te worden. Om trainer te worden, moet je een zwarte gordel hebben, dus begon Fernand nog harder te trainen. Fernand haalde op zijn 60e zijn trainersdiploma.

Op zijn 75 rolde hij nog steeds vinnig over de mat en heeft hij verschillende huidige bestuursleden hun eerste valtrainingen gegeven.

Op 94-jarige leeftijd stierf Fernand op 7 maart 2018. Een groot gemis voor de sport in Boechout en omstreken.