Wo & Vr - 20u25 - 21u45

Doelstelling

Hier wordt de volledige waaier van de judomogelijkheden aangeboden, gecombineerd met de essentiële basisconditie. Basistechnieken worden enkel nog herhaald en worden als gekend beschouwd. Meer geavanceerde technieken worden ingeoefend. Klemmen en wurgingen worden beheersd aangeleerd. De hoogste gordels krijgen de kata voorgeschoteld, een ceremonie die gekend moet zijn voor de examens. Bovendien worden de meeste technieken in wedstrijdvorm gegoten.
In deze groep zijn fysiek en conditie net zo belangrijk als techniek. Trainingen bestaan dus steeds uit een combinatie van beide.
De klemtoon van de trainingen wordt verschoven naargelang de periode van het jaar en dit als voorbereiding op examens en wedstrijden.