Examens

In judo geeft de kleur van de judogordel het niveau van de judoka aan. Alle leden starten met witte gordel en kunnen van daar hun hogere gordels verdienen. In Judoclub Boechout, net zoals in vele andere clubs, krijg je een hogere gordel als je kan aantonen de technieken die overeenkomen met het niveau van de gordel onder de knie te hebben. Dit gebeurt aan de hand van een kort examen.

Hier vind je de technieken die per gordel gekend dienen te worden. Klik op de juiste gordel om het bijpassend examenboekje te openen.

Examenboekjes

Gele Gordel Oranje Gordel Groene Gordel Blauwe Gordel Bruine Gordel Zwarte Gordel

Overzichtslijsten

Zoals je weet, moet je ook steeds de technieken van vorige gordels kennen. Voor het examen voor oranje gordel moet je ook alles voor gele gordel kennen. Voor groene gordel moet je alles voor gele en oranje gordel ook onder de knie hebben. Om een overzichtje te bewaren, kan je ook hieronder snel terugvinden wat je moet kennen voor je examen. Kijk altijd zeker ook in je boekje.

Overzichtje gele gordel

Overzichtje oranje gordel

Overzichtje groene gordel

Overzicht blauwe gordel

Filmpjes

Heb je nog vragen over enkele omkeertechnieken of passeerbewegingen, bekijk dan onze filmpjes hier!

filmpjes

Voor de oudere judoka's kan je ook altijd terecht op het youtubekanaal van de Kodokan.

Kwisjes

Oefen de kennis van je woordjes met deze leuke kwisjes: